Årsplan Stokkalandsmarka barnehage

3 Fokusområde

3.1 Lek

“Leiken skal ha ein sentral plass i barnehagen, og eigenverdien til leiken skal anerkjennast. Barnehagen skal gi gode vilkår for leik, vennskap og barna sin eigen kultur. Leiken skal vere ein arena for utvikling og læring og for sosial og språkleg samhandling. Barnehagen skal inspirere til og gi rom for ulike typar leik både ute og inne. Barnehagen skal bidra til at alle barn kan oppleve glede, humor, spenning og engasjement gjennom leik – åleine og saman med andre.”
Rammeplanen 2017 s. 20 

«Barnehagen skal bidra til den gode barndommen ved å gi barna mulighet for lek som kilde til trivsel. Lek er en grunnleggende livs- og læringsform. I lek kan barna delta med lyst og engasjement. Et lekende barn kan skille lek fra andre aktiviteter og tolke lekesignaler. Barn som leker, viser evne til å slappe av, la seg rive med og ha det morsomt alene eller sammen med andre. Lek er en kilde til humor og glede, og gjennom ulike former for lek får barna mulighet til å uttrykke seg og kjenne at egen opplevelsesverden gjelder. Konstruktiv, sosial utvikling skjer i relasjoner hvor målet er likeverdighet mellom deltagerne slik tilfellet er i lek.»  Link til Barns samspill i lek

Hovedmål:  Alle barn skal ha en opplevelse av trygghet og inkludering i hverdagen.
Delmål: Voksne «aktivt» tilstede i leken.

 Tiltak:

  • Fokustid i smågrupper
  • Levande lekemiljø
  • Felles lekereferanse
  • Lekende vaksne
  • Kompetanseheving for personalet.
     

 

3.2 Inkluderande barnehage- og skulemiljø

I Rammeplanen for barnehagen står det tydlege krav til at personalet skal førebyggja, stoppa og følgja opp mobbing og andre krenkelsar. I tillegg legg rammeplanen vekt på at barnehagen skal vera ein inkluderande arena der alle barn skal oppleva tryggheit, tilhørigheit og trivsel. For å arbeida med dette er det viktig at personalet har kunnskap, kompetanse og ressursar til både å arbeida forebyggande, gripa inn og stoppa negative hendingar.

I januar 2021 kom ei endring i barnehagelova; Barnehagen skal sørge for at barna har det trygt og godt. Denne endringa inneber at personalet i barnehagen skal observera, melda i frå, og setja i gang tiltak og oppfølging dersom eit barn opplever å ikkje ha det godt i barnehagen. Ei bekymring om at barn ikkje har det trygt i barnehagen kan koma frå foreldre eller frå personalet sine observasjonar. Vi er derfor avhengige at ein open dialog og eit godt samarbeid med foreldre/ føresette. Link til § 41 - 43 i barnehageloven