Årsplan Vigre natur- og friluftsbarnehage

1 Presentasjon av barnehagen

1.1 Barnehagens visjon

1.1 Barnehagens visjon:
Vigre natur- og friluftsbarnehage sitt slagord er Leik og lyst langs Jærens kyst. Slagordet speglar landskapet rundt og kva som skal prege barnehagekvardagen. Vår visjon er «Saman i undring, leik og meistring» og våre verdiar er Inkluderande, Kjærleg og Livsmeistring.

1.2 Eigenart og profil

1.2 Eigenart/Profil
Vi er ein natur- og friluftsbarnhage i naturskjønne omgivnader med havet, skogen og kjelvene like i nærleiken av porten. Vårt unike uterom utfordrar og innbyr til leik og fysisk aktivitet, kor meistring og felles glede er viktigast. Vi får oppleva det særeigne jærlyset og veret med alle sine skifte heile året. Vi er ofte på ulike turar til Vigreskogen, Obrestad hamn, Jærmuseet og Grødalandstunet samt andre destinasjonar i nærmiljøet. Barnehagen sitt unike nærmiljø gjer oss mogligheiter innan natur og friluft, som få andre barnehagar har. I tillegg til turar har vi minimum ein utedag i veka i perioden mars til og med oktober, og ein utedag i månaden i perioden november til og med februar. Dei yngste barna starter med utedager etter påske. Nokre gonger er vi i Vigreskogen, Hå gamle prestegard, Grødalandstunet, nærbøparken, Jærmuseet og andre gongar får vi kome på gardsbesøk. Felles for utedagane er at foreldre leverer og hentar barna på plassen vi er. I tillegg har avdeling Stallen ein dag på Jærmuseet kvar månad. Barna får delta på ulike opplegg knytta til fagområda i rammeplanen, lagt opp av pedagoger på Jærmuseet. Dette er lærerike og kjekke dagar for barna i undring, leik og meistring.

 

1.3 Språkutviklande arbeid

 Språkutviklande arbeid i barnehagen «Godt språkmiljø for alle barn» 
Barnehagen er ein sentral arena for utvikling av språk, kultur og identitet. Språket er ein føresetnad for utvikling av vennskap og deltaking i fellesskapet. Barn si språkutvikling heng nøye saman med kvaliteten av det språkmiljøet dei er ein del av. Eit rikt språkmiljø byggjer på kompetente tilsette som forstår barna sine ulike utrykksmønster, som kan gje støtte og utfordre barna til vidare utvikling.

Språket som kommunikasjonsmiddel er eit reiskap for tenking og uttrykk for eigne tankar ogfølelsar. Barnehagen skal ha kompetanse på å observere, dokumentere og vurdere språkmiljøet til det enkelte barn og til barnegruppa.

Dette betyr at vi skal: 

  • Ha kompetanse på ikkje-verbal kommunikasjon i møte med dei yngste barna.
  • Ha kompetanse på å vere god samtalestøtte for barn.
  • Ha kompetanse på barn si språkutvikling og systematisk bruk av ASK til alle barn.

I barnehagen hos oss bruker vi ASK (Alternativ og supplerende kommunikasjon) Måten vi jobber med dette på er ved bruk at bordbrikker, nøkkelringer og øver oss på å bruke tegn. I tillegg har Gunnhild Pettersen dialogisk lesing i barnehagen for tospråklige barn ein gang i veka, ca 2 timer. Vi har også en prosessplan som er knyttet opp mot barns språkmiljø og -utvikling.

1.4 Bærekraft i barnehagen

1.4 Bærekraft i barnehagen.
“Barna skal lære å ta vare på seg selv, hverandre og naturen. Bærekraftig utvikling omfatter natur, økonomi og sosiale forhold og er en forutsetning for å ta vare på livet på jorden slik vi kjenner det. Barnehagen har derfor en viktig oppgave i å fremme verdier, holdninger og praksis for mer bærekraftige samfunn.” Rammeplanen 2017

I Vigre har vi kjøkkenhage, vi bruker nærområdene og når vi er på tur er det viktig for oss å lære barna å ta vare på miljøet rundt oss. Dette året har vi fokus på bærekraft, men det er opp til avdelingene selv å finne fokus område og hvordan de ønsker å jobbe med dette. I arbeidet med bærekraft skal avdelingene ta hensyn til barnas alder og modenhet og lage et opplegg som er tilpassa barnas behov.