Januar og Februar
|
|
|
|
Ser du en som plages, det er ikke bra. Alle må stå sammen om å si ifra
|
Barna skal våge å sette grenser for seg selv, og si ifra viss noe ikke oppleves greit.
|
kjennskap til kjemi
|
02.01 Planleggingsdag
|
Brannvern
|
Ungene skal oppleve å bli sett og hørt
|
kjennskap til byggeteknikk
|
|
Førstehjelp
|
arbeide for å styrke ungenes selvfølelse
|
lek i sveineskogen og ungdomsslagsskogen
|
|
Natur, miljø og teknologi
|
Kunnskap om å være en god venn
|
|
|
Kropp, bevegelse og helse
|
Kjennskap til Henry og Bjørnis
|
|
|
Antall, rom og form
|
Lek med rim og regler
|
|
|
|
Få kunnskap om årstiden vinter
|
|
|
Mars, April og Mai
|
|
|
|
Alle barn på jorden, har den samme rett, til å være trygge, og til å være sett
|
Bli kjent med påsketradisjoner og nytt liv i naturen
|
Lage raketter
|
04.03: Karneval
|
Nytt liv i naturen
|
Få erfaring om hvordan gjøre andre glad
|
Lage mat i friluft
|
27.03: Påskefrokost kl. 07.00 - 08.30, foreldre og søsken er velkommen
|
Påske
|
Ungene skal våge å ta egne valg
|
Reise i tid
|
26.05: Besteforeldrekaffe kl. 13.30
|
Etikk, religion og filosofi
|
Få kunnskap om hvordan man tar vare på livet i naturen
|
Turer til Dalabekk, Haugstadskogen og Leksaren
|
27.05: Sommeravslutning på skolen kl. 17.00
|
|
Få mer kunnskap om blomster og insekt
|
|
30.05: Planleggingsdag
|
|
Ungene skal oppleve hva det betyr å være en del av et demokratisk samfunn
|
|
uke 11-17: Foreldresamtalen
|
|
Få kjennskap til hva et demokrati er
|
|
Overgangssamtaler barnehage - skole
|
|
Bli bedre kjent med Norge og Norges lover (kongehus)
|
|
|
|
Bli mer bevisst mangfold i samfunnet vårt
|
|
|
|
få kunnskap om hva de ulike nasjonalistiske sangene til Norge betyr
|
|
|
Juni
|
|
|
|
Sommer og vennskap
|
Kjenne på gleden av sommer og sommeraktiviteter
|
Lek med småkryp
|
|
Nærmiljø og samfunn
|
Erfare at venner er gode å ha
|
Tur til sandtangen
|
|
Kropp, bevegelse og helse
|
Legge opp til gode og nyttige sommeraktiviteter
|
Kongeparken med 2019 barna
|
|
|
å repetere hva vi har lært om vennskap gjennom året
|
|
|
Juli
|
|
|
|
Ferie
|
Få kjennskap til hva ferie betyr
|
alle på tur til Leksaren
|
|
|
Få kjennskap til hva feier betyr for kroppen
|
|
|
|
Ansatte skal skape toleranse for hva ferie er, og hjelpe til å balansere tanken om ferie slik at alle barn opplever likeverd
|
|
|