4.1 Barn
«Barnehagen skal være bevisst på barnas ulike uttrykksformer og tilrettelegge for medvirkning på måter som er tilpasset barnas alder, erfaringer, individuelle forutsetninger og behov. Også de yngste barna og barn som kommuniserer på andre måter enn gjennom tale, har rett til å gi uttrykk for sine synspunkter på egne vilkår. Barnehagen må observere og følge opp alle barns ulike uttrykk og behov» Rammeplanen 2017 s. 27)
Begrepet medvirkning er synonymt med å bidra, delta og hjelpe I barnehagesamanheng kan det forklarast med at barn har rett til å erfara at deira stemme blir tatt på alvor og har betydning i fellesskapet.
Alle barn har rett til medvirkning i eigen kvardag, og barnet sine synspunkt skal vektleggast i samsvar med alderen. Barna kan gje uttrykk for sine meningar både verbalt og nonverbalt.
I Gråtassen gir vi barna rett til medvirkning gjennom:
- Mykje tid til leik i kvardagen, leiken er barna sin arena og skal respekterast.
- Tid til den gode samtalen. Barna får ein opplevelse av å vera interessant og at andre lyttar til deira ytringer.
- Vi har planar for vekene og dagane i barnehagen, men desse er likevel ikkje styrande. Vi ønsker å gripa tak i det barna er interessert i, i øyeblikket, og legg ofte vekk dei andre planene til fordel for barnas interesser. Planene våre kan gjerast en annen dag.
- Barna blir tatt på alvor og vi voksne har ei haldning om at alle barn er kompetente. Å sjå dei rolege barna og la dei, på lik linje med dei som står på sitt og krever, ha like mykje innflytelse i eigen kvardag.
4.2 Foreldresamarbeid
For oss er det viktig med eit godt samarbeid med de som foreldre. På den måten kan me saman gje barna ein god kvardag i barnehagen. Det er viktig at me får viktig informasjon om kva som rører seg i heimen, både gleder og sorger, slik at me kan møta barna på best mogleg måte.
Elles tilbyr me foreldresamtale haust og vår, overgangssamtale når barna skal byrja på skulen og foreldremøte haust og vår. Foreldremøte på våren er i regi av FAU.