Januar og Februar | | | |
Ser du en som plages, det er ikke bra. Alle må stå sammen om å si ifra | Barna skal våge å sette grenser for seg selv, og si ifra viss noe ikke oppleves greit. | kjennskap til kjemi | 02.01 Planleggingsdag |
Brannvern | Ungene skal oppleve å bli sett og hørt | kjennskap til byggeteknikk | |
Førstehjelp | arbeide for å styrke ungenes selvfølelse | lek i sveineskogen og ungdomsslagsskogen | |
Natur, miljø og teknologi | Kunnskap om å være en god venn | | |
Kropp, bevegelse og helse | Kjennskap til Henry og Bjørnis | | |
Antall, rom og form | Lek med rim og regler | | |
| Få kunnskap om årstiden vinter | | |
Mars, April og Mai | | | |
Alle barn på jorden, har den samme rett, til å være trygge, og til å være sett | Bli kjent med påsketradisjoner og nytt liv i naturen | Lage raketter | 04.03: Karneval |
Nytt liv i naturen | Få erfaring om hvordan gjøre andre glad | Lage mat i friluft | 27.03: Påskefrokost kl. 07.00 - 08.30, foreldre og søsken er velkommen |
Påske | Ungene skal våge å ta egne valg | Reise i tid | 26.05: Besteforeldrekaffe kl. 13.30 |
Etikk, religion og filosofi | Få kunnskap om hvordan man tar vare på livet i naturen | Turer til Dalabekk, Haugstadskogen og Leksaren | 27.05: Sommeravslutning på skolen kl. 17.00 |
| Få mer kunnskap om blomster og insekt | | 30.05: Planleggingsdag |
| Ungene skal oppleve hva det betyr å være en del av et demokratisk samfunn | | uke 11-17: Foreldresamtalen |
| Få kjennskap til hva et demokrati er | | Overgangssamtaler barnehage - skole |
| Bli bedre kjent med Norge og Norges lover (kongehus) | | |
| Bli mer bevisst mangfold i samfunnet vårt | | |
| få kunnskap om hva de ulike nasjonalistiske sangene til Norge betyr | | |
Juni | | | |
Sommer og vennskap | Kjenne på gleden av sommer og sommeraktiviteter | Lek med småkryp | |
Nærmiljø og samfunn | Erfare at venner er gode å ha | Tur til sandtangen | |
Kropp, bevegelse og helse | Legge opp til gode og nyttige sommeraktiviteter | Kongeparken med 2019 barna | |
| å repetere hva vi har lært om vennskap gjennom året | | |
Juli | | | |
Ferie | Få kjennskap til hva ferie betyr | alle på tur til Leksaren | |
| Få kjennskap til hva feier betyr for kroppen | | |
| Ansatte skal skape toleranse for hva ferie er, og hjelpe til å balansere tanken om ferie slik at alle barn opplever likeverd | | |